Przejdź do głównej zawartości

The Wanderlust Tag

*You can read this post in English*


Co się robi, jak nie ma się pomysłu na post? Tagi! Ale żeby nie było, że jestem całkiem leniwa, wybrałam tag, który chociaż trochę związany jest z tematyką mojego bloga. Gdybyście mieli ochotę zrobić go też u siebie na końcu posta opublikowałam listę pytań.

English:
What do you do, when you don't know what to write about? Tags! I hope you won't consider me lazy because of it - at least I chose one related to my blog. If you wish to do it too, all the questions are listed in the end. Enjoy!

1.Your most treasured passport stamp?/ Twój ulubiony stempel (wiza) w paszporcie?
Niestety teraz już prawie w żadnym kraju nie wstawiają stempli, więc wybór mam ograniczony. Jak na razie moją ulubioną jest wiza amerykańska, ale ładne są też wizy z Kenii i z Wietnamu.
/Sadly, there aren't many countries left where you get a stamp or visa. My favourite one so far is the American visa, but the one from Kenya and the one from Vietnam also look great. 

2.Can you recite your passport number from memory if asked? /Czy znasz na pamięć swój numer paszportu?
Nie znam i nie zamierzam. Cieszę się, że pamiętam swój numer telefonu!
/I can't and I have no intention of memorising it. I'm glad that I memorised my phone number! 

3.Preferred method of travel: planes, trains or cars?/Samolot, pociąg czy samochód?
Zdecydowanie samolot! To może się wydać śmieszne, ale za każdym razem jak siedzę w samochodzie boję się, że będzie jakiś wypadek. No i nienawidzę przekraczania limitu prędkości, a moi znajomi i rodzina mają w głębokim poważaniu moje protesty. 
/ Plane! You may laugh, but I hate cars. Every time I sit in a car I'm scared to death and I close my eyes whenever there's a turn. I also hate when people ignore speed limits and most of my relatives completely ignore them. 

4.Top three travel items? /Trzy rzeczy, bez których nie wyobrażasz sobie podróży
Telefon (z aparatem, więc darowałam sobie aparat), pamiętnik, książeczka z adresami moich znajomych. 
/My phone (which has a camera, so I skipped that), my diary and an adress book with adresses of all my friends. 


5.Hostel or hotel? /Hostel czy hotel?
Hostel. I tak tylko tam śpię.
/Hostel. I only sleep there, so it doesn't really matter.

6.Are you a repeat visitor or do you explore new places? /Często jeździsz w to samo miejsce, czy za każdym razem gdzie indziej?
Jedno i drugie. Uwielbiam odkrywać nowe miejsca, ale każdy powrót do domu wywierca mi w sercu dziurę, którą może załatać tylko pojechanie gdzieś ponownie. Moje ulubione kraje, do których mogę wracać w nieskończoność, to Anglia, Włochy i Turcja.
/Both. I love exploring new places, but each goodbye leaves a hole in my heart - one that I can oly fill with another trip to the same place. My favourite countries, visiting which will never bore me, are England, Italy and Turkey. 

Italy


7.Do you read up on your destination (culture, history, safety) or do you wing it? /Próbujesz dowiedzieć się czegoś o miejscu, do którego jedziesz, czy odkrywasz wszystko po przyjeździe?
Wstyd się przyznać, ale nigdy nic nie wiem o miejscach, do których się wybieram. Przynajmniej zawsze spotyka mnie mnóstwo niespodzianek! 
/I never know anything about the place I'm travelling to. At least everything is a surprise for me!

8.Favourite travel website?/ Ulubiona strona internetowa związana z podróżowaniem?
Chyba takiej nie mam.  Lubię oglądać zdjęcia podróżników (aka ludzi, którzy mieli ze sobą aparat na wakacjach) na instagramie, ale to chyba tyle. 
/ I don't have one. I follow many travellers on instagram, but that's it. 


9.Where would you recommend a friend to visit? Name city and why. /Gdzie powinni pojechać Twoi znajomi? Podaj nazwę miasta i powód.
Że niby mam wybrać tylko jedno? Czy oni w ogóle myśleli, układając to pytanie? No dobra, mus to mus. Gorąco polecam Warszawę. I kieruję tę odpowiedź głównie do moich znajomych w Polsce i to tych, którzy mieszkają właśnie w Warszawie. Jestem przekonana, że nie macie pojęcia, ile nasze miasto ma do zaoferowania. Ja zaczęłam je odkrywać dopiero rok temu, a nadal pełno jest miejsc, które mnie zaskakują. 
/Do they really expect me to pick just one? Well, I guess I have to. So... I really recommend Warsaw! I live here since I was born and I still haven't explored half of the things this city offers. So come, explore and fall in love with Warsaw. 

10.You're leaving tomorrow, money is no option, where are you going? /Wyjeżdżasz jutro, pieniądze nie grają roli. Gdzie jedziesz?
Nowa Zelandia. Zawsze mnie fascynowała, nawet nie wiem, z jakiego powodu, a ona uparcie jest bardzo daleka i bardzo droga. 
/New Zealand. It's always been fascinating for me, I don't even know why. But it keeps beeing far and expensive. 

11.Where was your first plane to? /Dokąd była Twoja pierwsza podróż samolotem?
Do Tunezji. Ale byłam jeszcze niemowlakiem, więc za wiele Wam o tej wycieczce nie opowiem. 
/Tunesia. But I was a baby back then, so I can't tell you much about this trip.

12.Where have you traveled to that you would love to visit again? /Gdzie już byłaś i bardzo chciałabyś pojechać jeszcze raz?
Jest tak dużo takich miejsc... Ale jeśli mam wybrać tylko jedno, postawię na Sri Lankę. To idealne miejsce, żeby oderwać się od cywilizacji. Poza tym, bardzo przemawia do mnie buddyzm, to taka spokojna religia. Zero zabijania za wiarę - oni nawet nie do końca wiedzą, w kogo wierzą! Poza tym, ludzie są tam po prostu wspaniali. I na Sri Lance obchodzi się wszystkie święta z głównych religii (Chrześcijaństwo, Islam, Buddyzm itd.) więc mają naprawdę dużo wolnego. 
/ Oh, there are so many places! But if I have to choose just one, I say Sri Lanka. It's a perfect place if you've had enough of civilization and rush. I also admire Buddhism. It's such a peaceful religion! They don't kill for faith - sometimes I'm under the illusion that they aren't sure what they believe in. I also love the people of Sri Lanka - always kind, helpful and positive. Oh, and have I mentioned that they celebrate EVERY religious holiday there? Whether it be Christian, Islam or Buddhist celebration everybody gets a day off! 

13.Where would you travel to just eat the food?/ Gdzie pojechałabyś tylko dla jedzenia?
Wreszcie jakieś łatwe pytanie. Włochy! 
/At least one easy question - Italy! 



14.Is there a place you would never go again? /Czy jest jakieś miejsce, do którego za żadne skarby nie pojechałabyś drugi raz?
Jak na razie nie. / Not a single one.

15.Do you prefer the Window, Aisle, or Middle seat? /(w samolocie) Wolisz siedzieć przy oknie, w środku czy od korytarza?
Okno, z całego serca okno. Muszę oglądać, co mijam po drodze - sam lot to jedna z moich ulubionych części wakacji.
/ The window seat. I love watching what I'm flying past. The flight itself is one of my favourite things about holiday. 

16.How do you pass the time on the air plane? /Co robisz żeby zabić czas w samolocie?
Śpię, czytam, oglądam filmy, słucham muzyki i wyglądam przez okno. 
/I sleep, read, watch movies, listen to music and gaze through the window. 

17.Why do you love to travel? /Dlaczego kochasz podróżować?
Nigdy nie czułam się przywiązana do swojej narodowości. Na pewno nie należę do osób, które wychodzą na ulicę i krzycża: "Hej, jestem z Polski i jestem z tego dumna!". Zawsze uważałam, że wszystkie kraje są tak samo piękne i nie robiło mi różnicy, czy moi znajomi pochodzą z Ukrainy, Afryki, Niemiec, Portugalii, Włoch czy jeszcze innego kraju. Jeśli o mnie chodzi, granice mogłyby w ogóle nie istnieć. 
/ I've never felt really connected with my country. Of course, I love Poland, but I'm definitely far from wearing 'Polish and proud' t-shirts or something like that. I've always considered every country equally beautiful and if it was up to me, borders wouldn't exist. I never cared where my friends come from, what do they believe in or what color is their skin - I don't understand why so many people care about it so much. 

18.Do you prefer summer or winter? /Lato czy zima?
Zima, bo wtedy tanieją loty do wszystkich odległych krajów w Afryce i Ameryce Południowej. 
/Winter, because plane tickets to Africa and South America are much cheaper then.

19.Travel accessory you always pack? /Rzecz, którą zawsze pakujesz.
Było już podobne pytanie, ale to nic. Zawsze biorę długopis i jakiś pusty zeszyt - na wpisy znajomych, bilety itp.
/ I always take some empty notebook and a pen - to collect signatures of people I meet, tickets and stuff like that. 

20.Name a place in the world you would love to shop /Podaj miejsce na świecie, gdzie chciałabyś pojechać na zakupy.
Czy ktoś się w ogóle zdziwi jak napiszę Nowy Jork?
/ I don't suppose it'll surprise any of you, but my answer is New York. 

21.What accent in the world is your favourite to hear?/ Jaki jest Twój ulubiony akcent?
Włoski i brytyjski. Ale jednak Włoski. 
/Italian and British. But Italian wins.

22.Favourite city or country? /Ulubione miasto lub kraj?
To ja troszkę nagnę zasady i podam to i to:
Miasto: Londyn
Kraj: Włochy
/Do you mind if I cheat just a little? My favourite city is London, but my favourite country is Italy. 

23.To travel is to… /Podróżować to...
Podróżować to kochać więcej niż jeden kraj i pozbywać się uprzedzeń.
/ To travel is to love more than one country and to stop believing in stereotypes.


Połączyłam pytania z kilku różnych blogów, bo 10 to było dla mnie za mało. Zachęcam wszystkich tegorocznych wymieńców i w ogóle każdego, żeby też zrobił u siebie Wanderlust Tag - poniżej macie wszystkie pytania: 
+ Jeżeli zrobicie ten tag, to podzielcie się linkiem w komentarzach, chętnie przeczytam. :)
/ I chose to use questions from two different tags, as 10 was not enough for me. I hope you'll copy the questions and do the tag on your blogs. If you do, please leave a link in the comments! 


1.Your most treasured passport stamp?/ Twój ulubiony stempel (wiza) w paszporcie?
2.Can you recite your passport number from memory if asked? /Czy znasz na pamięć swój numer paszportu?
3.Preferred method of travel: planes, trains or car?/Samolot, pociąg czy samochód?
4.Top three travel items? /Trzy rzeczy, bez których nie wyobrażasz sobie podróży
5.Hostel or hotel? /Hostel czy hotel?
6.Are you a repeat visitor or do you explore new places? /Często jeździsz w to samo miejsce, czy za każdym razem gdzie indziej?
7.Do you read up on your destination (culture, history, safety) or do you wing it? /Próbujesz dowiedzieć się czegoś o miejscu, do którego jedziesz, czy odkrywasz wszystko po przyjeździe?
8.Favourite travel website?/ Ulubiona strona internetowa związana z podróżowaniem?
9.Where would you recommend a friend to visit? Name city and why. /Gdzie powinni pojechać Twoi znajomi? Podaj nazwę miasta i powód.
10.You're leaving tomorrow, money is no option, where are you going? /Wyjeżdżasz jutro, pieniądze nie grają roli. Gdzie jedziesz?
11.Where was your first plane to? /Dokąd była Twoja pierwsza podróż samolotem?
12.Where have you traveled to that you would love to visit again? /Gdzie już byłaś i bardzo chciałabyś pojechać jeszcze raz?
13.Where would you travel to just eat the food?/ Gdzie pojechałabyś tylko dla jedzenia?
14.Is there a place you would never go again? /Czy jest jakieś miejsce, do którego za żadne skarby nie pojechałabyś drugi raz?
15.Do you prefer the Window, Aisle, or Middle seat? /(w samolocie) Wolisz siedzieć przy oknie, w środku czy od korytarza?
16.How do you pass the time on the air plane? /Co robisz żeby zabić czas w samolocie?
17.Why do you love to travel? /Dlaczego kochasz podróżować?
18.Do you prefer summer or winter? /Lato czy zima?
19.Travel accessory you always pack? /Rzecz, którą zawsze pakujesz.
20.Name a place in the world you would love to shop /Podaj miejsce na świecie, gdzie chciałabyś pojechać na zakupy.
21.What accent in the world is your favourite to hear?/ Jaki jest Twój ulubiony akcent?
22.Favourite city or country? /Ulubione miasto lub kraj?

23.To travel is to… /Podróżować znaczy...

Blogi, z których mieszałam pytania:  /All the questions come from:
http://www.izkiz.net/the-wanderlust-tag/


Komentarze

  1. nidgy wcześniej nie spotkałam się z tym tagiem, ale po przeczytaniu pytań oraz Twoich odpowiedzi wydaje się ciekawy.
    http://julliexchangeyear.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Hej, czy mogłabyś spróbować zachować system tłumaczenia z poprzednich notek? Nie wiem, jak osobom anglojęzycznym, ale mnie dużo łatwiej się połapać, gdy wszystko mam na raz, a nie zdanie po zdaniu :)

    Buziaki,
    M.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak! Gdyby nie to, że cały post jest listą, to właśnie tak by było ;) Ale uznałam, że skoro i tak jest w punktach, to już tak zostawię :)
      Zresztą, na 99% jak dolecę nie będzie mi się chciało tłumaczyć i będzie tylko po polsku :D

      Usuń
  3. Hej :)
    Niedawno zainteresowałam się wymianą dzięki pewnym opowiadaniu ( nie, nie blogu) dziewczyny, które swoje doświadczenia napisała z punktu widzenia bohaterki lekko je przerabiając i wplatając elementy fantastyczne.
    No więc 4 miesiące temu zaczęłam czytać wszystko o Stanach i wymianie. W końcu trafiłam tutaj. Zaintrygowałaś mnie swoimi doświadczeniami i dzięki twoim opisom coraz poważniej zaczynam brać pod uwagę wymianę (co z tego, że jestem dopiero w 2 gimnazjum). Twoja historia bardzo zaciekawia :) Mam nadzieję, że host rodzina okaże się świetna!
    Radzę się nie denerwować (ta, ja bym oszalała z nerwów) i być wszystko na luzie. Nie polecam metody o myśleniu (nawet nieświadomym) co by było gdyby... po prostu musi się udać!
    Pozdrawiam :)
    Nicolette

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej :D
      Bardzo się cieszę, że wpadłaś <3 (mam nadzieję, że zostaniesz)
      Hahah spokojnie, ja o wymianie zaczęłam myśleć i czytać w pierwszej gimnazjum, a teraz nagle naprawdę tam jadę :D Tobie też się uda!
      Dzięki za wszystkie miłe słowa. Do zobaczenia :*

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Test ELTiS, rozmowa kwalifikacyjna i fundacja

     W końcu nadszedł ten upragniony dzień - oficjalnie zaczęłam proces aplikacji. Wiem, że za chwilę utonę w papierach, które będę musiała dostarczyć i przeklnę moment, w którym to napisałam, ale już nie mogę się doczekać wypełniania aplikacji!      Co do samego testu, to szczerze mówiąc nie mam wiele do napisania. Moim zdaniem był bardzo prosty - tylko na dwa pytania odpowiedziałam źle. Jeśli ktoś chce zobaczyć, jak to dokładnie wygląda, to zachęcam do kliknięcia:  ELTiS Practice Test .      Na początku jest słuchanka - od razu uprzedzam, że nagrania odtwarzane są tylko raz, a nie dwa razy, jak przyzwyczajają nas w szkole. Było też dość mało czasu na zapoznanie się z pytaniami - w sumie chyba test jest skonstruowany tak, żeby zmusić nas do przesłuchania całego tekstu i zajęcia się pytaniami dopiero na koniec, czyli znów dokładna odwrotność tego, co serwuje nam szkoła. Zapewniam jednak, że spokojnie można to wszystko rozwiązać - lektor tłumaczy, na czym polegają zadania i daje dokła

All my exes live in Texas: Thanksgiving, Austin & Dallas

     We wtorek (22/11/2016) wyruszyliśmy do Texasu. Z okazji nadchodzącego Thanksgiving, czyli Święta Dziękczynienia, pojechaliśmy do Austin w Texasie żeby spędzić je z rodziną Pat (host mom).      Kojarzycie te zdjęcia, na których ludzie stoją koło znaku "Welcome to *tu wstaw nazwę stanu*"? Okazuje się, że zrobienie tych zdjęć jest o wiele trudniejsze, niż się zapowiadało. Znaki stoją przy autostradach albo drogach szybkiego ruchu i choćby nie wiem jak się starał, nie ma jak się przy nich zatrzymać.       Ale dla chcącego nic trudnego: chciałam mieć "Welcome to Texas" to mam. A że napis jest na drzwiach Texas Visitor's Center a nie na klimatycznym znaku drogowym, to inna sprawa.  Absolutnie uroczy sposób na zachęcenie do ochrony środowiska.       Dojechanie do Texasu zajęło nam 7 godzin, 4 postoje na toaletę i 2 przerwy na jedzenie. A ponieważ jestem kobietą z klasą, to i tak pierwszym zdaniem jakie wypowiedziałam do witających na

Udało się! Czyli o mojej podróży do Stanów i pierwszym dniu

(8/8/16)  Mój dzień zaczął się bardzo wcześnie - musiałam wstać około polskiej 3 rano, żeby pojechać na lotnisko. Mój pierwszy samolot był do Monachium i startował o 6.  Na lotnisku czekały na mnie moje przyjaciółki (które w tym miejscu chciałabym serdecznie pozdrowić, bo nie znam nikogo innego, kto zerwałby się dla mnie z łóżka o tak nieludzkiej porze) i po ostatnich pożegnaniach i zapewnieniach, że będziemy do siebie pisać, rzuciłam się w wir kontroli paszportowych i prześwietlania walizek.  Mój bagaż chyba tylko cudem nie przekroczył limitu - duża walizka ważyła 22,8kg, a mała 7,9kg. Zaznaczę przy okazji, że pakowałam się wczoraj, bo kto by tam zaczynał wcześniej? Ale ostatecznie chyba wszystko mam.  Lot do Monachium był krótki (ok. 1,5h). Następne 2 godziny spędziłam czekając na kolejny samolot i ponad dwie trzecie tego czasu zajęła odprawa paszportowa i związane z nią kilometrowe kolejki.  Następny z moich lotów trwał już 11 godzin i wylądowałam w Houston. Jejku, co ja tam przeżył